Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011

Οδοιπορικό στην πλατεία συντάγματος με τα χημικά. 29.06.2011

Λυπάμαι για την κατάντια της αστυνομίας και δεν λέω της Ελληνικής. Ούτε η χούντα δεν συμπεριφερόταν έτσι στους πολίτες.  Στις 6 ώρες που ήμουν στην Αθήνα έφαγα "το χημικό της αρκούδας".

Στο  Σύνταγμα οι Πατρινοί διαδηλωτές
Τα Σύνταγμα υποδέχεται τους Πατρινούς

Ο Μανώλης Γλέζος στο αυτοκίνητο χειροκροτείται

Τρίτη 28 Ιουνίου 2011

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΜΑΡΩΣ ΤΗΣ ΝΕΖΕΡΙΤΙΣΣΑΣ

Οι ορδές του Ιμπραήμ πασά υποχωρούν και οι χωρικοί επιστρέφουν στα σπίτια τους. Επιστρέφει και η Μάρω, η χήρα από τα Νεζερά. Μόνο που δεν επιστρέφει όπως έφυγε. Και αυτό γιατί τότε η οικογένειά της αριθμούσε έξι άτομα, ενώ τώρα, μετά από δυο χρόνια, επιστρέφουν μόνο τα δύο. Ο πόλεμος, η επέλαση των Τουρκοαιγυπτίων, η πείνα και η δυστυχία της στέρησαν τον άμοιρο τον άνδρα της και τα τρία μεγαλύτερα παιδιά της. Και να ήταν μόνο αυτό; Μια λαβωματιά από ένα εχθρικό βόλι διατηρούσε μια αγιάτρευτη πληγή στο πόδι της, κάτι που την ταλανίζει εδώ και δυο χρόνια.

190 χρόνια μετά την νίκη των Ελλήνων στο Πούσι


Με κάθε επισημότητα και λαμπρότητα γιορτάστηκε την Κυριακή το πρωί στην Αχλαδινή του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας η επέτειος της νίκης των ελληνικών δυνάμεων έναντι των Τούρκων κατακτητών τον Ιούνιο του 1821. Οι εκδηλώσεις άρχισαν με την τέλεση δοξολογίας στο ναό της Αναλήψεως  χοροστατούντος του Θεοφιλάστατου Επισκόπου Ωλένης Αθανασίου Μπαχού.  Στην συνέχεια  ακολούθησε επιμνημόσυνη δέηση των νεκρών και  κατάθεση στεφάνων από τις  πολιτειακές  ,   πολιτικές και στρατιωτικές αρχές  στο μνημείο ηρώων.

Σάββατο 25 Ιουνίου 2011

Προκλητική εγκατάλειψη Φολόης, Λασιώνος και Λαμπείας στις καλοκαιρινές εκδηλώσεις του δήμου Αρχ. Ολυμπίας.


ΚΑΚΗ ΑΡΧΗ!
Kύριοι σύμβουλοι της πλειοψηφίας, του δήμου αρχαίας Ολυμπίας από τη Φολόη, τον Λασιώνα και την Λαμπεία που είσαστε; Είσαστε εδώ; Αν δεν μπορείτε να υποστηρίξετε την ορεινή Ηλεία, αδειάστε τους τη γωνιά  και αφήστε τους να αλωνίζουν.  
Είχαμε τις επιφυλάξεις μας για τον Καλλικράτη αλλά δεν φανταζόμασταν ότι θα φτάνατε στο σημείο, να οργανώσετε 12 εκδηλώσεις στην Ολυμπία και μόνον μία, στο Πούσι και αυτή κουτσή . Κακή αρχή κάνετε κύριοι και δεν θα τα πάμε καθόλου καλά. Ξεχάσατε γρήγορα τις υποσχέσεις που προεκλογικά μας φορτώσατε. Φροντίστε να επανορθώσετε γιατί δεν σας βλέπω να αγναντέψτε πάλι τον ανήφορο.
Απολαύστε εδώ το πρόγραμμα του "κουλτουριάρικου" festival της Ολυμπίας και εμείς από 'δώ θα επανέλθουμε δριμύτεροι.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ 2011

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα

* ΘΥΜΙΟΣ ΚΟΤΖΙΑΣ « Μέσα από την δύσκολη συγκυρία  να ανταποκριθούμε ποιοτικά...»

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011

Χώρισαν στα δύο αρχαίο ναό με τη διάνοιξη αγροτικού δρόμου


Μέλη του συλλόγου Προστασίας της Φύσης και της Πολιτιστικής μας κληρονομιάς Φολόης- Ερυμάνθου ο «ΩΛΟΝΟΣ», σε προγραμματισμένη περιοδεία στον Ερύμανθο επισκέφθηκαν διάφορα ιστορικολαογραφικά και φυσικά μνημεία και κατά τόπους φωτογράφησαν διάφορα εγκαταλελειμμένα μνημεία. Μεταξύ αυτών, σε περιοχή της Τριταίας Αχαΐας, κατέγραψαν και φωτογράφησαν τα ερείπια Αρχαίου Ναού που βρίσκεται σε άθλια κατάσταση και πλήρη εγκατάλειψη. Από τις φωτογραφίες που δημοσιεύουμε φαίνεται όλο το εύρος της καταστροφής, αφού και στο μέσο του Ναού έχει διέλθει χωματουργικό μηχάνημα και έχει πραγματοποιήσει διάνοιξη αγροτικού δρόμου επάνω στον Ναό. Ο σύλλογος  ευαισθητοποιημένος μετά από την πλήρη εγκατάλειψη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, θέλοντας να αφυπνίσει την πολιτεία και τους πολίτες σήμερα δημοσιεύει στην ιστοσελίδα του φωτογραφίες από την απαράδεκτη συμπεριφορά των εμπλεκομένων υπηρεσιών όσον αφορά τον Αρχαίο Ναό κοντά στον οικισμό Μπαντσαίϊκα Τριταίας. Ευτυχώς που έχει τοποθετηθεί και η ανάλογη πινακίδα σήμανσης από την Αρχαιολογική υπηρεσία και μας οδήγησε στον Αρχαίο Ναό.

Τρίτη 21 Ιουνίου 2011

Η «ΦΛΟΓΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ» ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ



Με μια σεμνή αλλά  θερμή εκδήλωση, υποδέχτηκε ο δήμος Αρχαίας Ολυμπίας και οι πολίτες της ευρύτερης περιοχής τους λαμπαδηδρόμους και τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής για τους Παγκόσμιους Αγώνες των special Olympics 2011 που θα διεξαχθούν στην Αθήνα στις 25 του μηνός.
Η «φλόγα της ελπίδας» συνεχίζοντας το ιστορικό της ταξίδι το οποίο άρχισε με την αφή στον ιερό τόπο της Αρχαίας Πνύκας στις 5 Ιουνίου, έφτασε  στην  Ολυμπία την Κυριακή το απόγευμά και   αφού διέσχισε τον κεντρικό δρόμο της πόλης συνοδευμένη από δεκάδες αθλητές , εθελοντές, προπονητές και μέλη της οργανωτικής επιτροπής, άναψε τον βωμό που είχε στηθεί στην πλατεία του δημαρχείου.
« Υποδεχόμαστε τη φλόγα της φλόγα της ελπίδας , που αποτελεί σύμβολο αγάπης και αλληλεγγύης, σε ένα κόσμο που πρέπει να σέβεται την διαφορετικότητα και το δικαίωμα στην ανεμπόδιστη συμμετοχή σε κάθε δράση , που υπηρετεί υψηλά ιδανικά, εμπνέεται από ευγενικά αισθήματα και υποστηρίζεται από ισχυρά αποθέματα ψυχικής Δύναμης », τόνισε στο καλωσόρισμά του ο δήμαρχος Θύμιος Κοτζιάς.

Κυριακή 19 Ιουνίου 2011

ΔΕΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ (NOT FOR SALE) Η ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ


Μετά την απόφαση της συνέλευσης, ο Συνασπισμός Ηλείας, καλεί όλους τους «ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΥΣ» πολίτες Πύργου και Αμαλιάδας καθώς και όλους τους Πολίτες του Νομού, να έλθουν την Κυριακή το πρωί στην ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ για να σηκώσουν, όπως λένε,  ένα πανό στον αρχαιολογικό χώρο που θα γράφει ΔΕΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ (NOT FOR SALE), για να διαδηλώσουν την αντίθεσή μας στο γενικό ξεπούλημα της χώρας μας.«Στο τραίνο θα σηκώσουμε πάλι το πανό ΔΕΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ για να διαδηλώσουμε επίσης την αντίθεσή μας στην απαξίωση και το ξεπούλημα του ΟΣΕ κι έτσι «στολισμένο» θα φτάσουμε στην Αρχαία Ολυμπία για τη δράση στον αρχαιολογικό χώρο» τονίζουν χαρακτηριστικά.
το κείμενο του καλέσματος:
Η πλατεία θα συνεχίσει να αντιστέκεται, να πλάθει συνειδήσεις, να διδάσκει πως τα ατομικά προβλήματα έχουν συλλογικές λύσεις και πως εκεί που θα γκρεμιστούν οι μονόδρομοι θα ορθωθούν: Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ.
Μία νέα πραγματικότητα διαμορφώνεται πλέον σε όλες τις πλατείες της Ελλάδας και της Ευρώπης:
Η κοινωνία ορθώνει το ανάστημα της απέναντι στη βαρβαρότητα που επιβάλλουν κυβέρνηση, Δ.Ν.Τ. και οι οικονομικά ισχυροί.
Προσπαθούν να μας πείσουν ότι την κρίση που γεννά το σύστημά τους πρέπει να την πληρώσουν οι λαοί και για αυτό καταδικάζουν τους λαούς της Ευρώπης σε φτώχεια, ανεργία, απάνθρωπες εργασιακές συνθήκες.Βάζουν τα κέρδη πάνω από τους ανθρώπους, καταλύουν το κοινωνικό κράτος και απαξιώνουν και ξεπουλούν τη δημόσια περιουσία που ο λαός απέκτησε με θυσίες ενώ δεν διστάζουν να καταστρέψουν τον φυσικό πλούτο και το περιβάλλον του τόπου προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους.
Η γη της Ηλείας δεν αποτελεί εξαίρεση στα σχέδιά τους.Το αντίθετο μάλιστα, ενώ για χρόνια υποβαθμίστηκε, έμεινε στο περιθώριο της ανάπτυξης, κάηκε, καταπατήθηκε, τώρα μας ζητάν να θυσιάσουμε ό,τι απέμεινε. Κανένας πυλώνας του κοινωνικού κράτους δεν έχει μείνει όρθιος:
σχολεία κλείνουν, νοσοκομεία υπολειτουργούν,οι κοινωνικές παροχές αποτελούν είδος προς εξαφάνιση,η ανεργία φουντώνει ενώ και από το φυσικό περιβάλλον θα θυσιαστούν λίμνες, παραλίες, δάση και τα οικοσυστήματα που έχουν απομείνει.
Οι αγανακτισμένοι της Ηλείας, έπειτα από ένα μήνα παραμονής στις πλατείες με πολύμορφους αγώνες, αποφασίσαμε να ανάψουμε τη φλόγα της αντίστασης και εκεί που γεννήθηκε η φλόγα των Ολυμπιακών αγώνων.Η γη που γέννησε το ολυμπιακό ιδεώδες,τη συνάντηση και την αδελφοσύνη των λαών, τον αξιοπρεπή αγώνα για ιδανικά,για ένα κλαδί ελιάς,για την αφοσίωση στο ευ αγωνίζεσθε και
για την παγκόσμια ειρήνη, ΔΕΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ και μεταδίδει τη φλόγα του αγώνα για ζωή με αξιοπρέπεια σε όλες τις πλατείες της Ελλάδας και της Ευρώπης.
ΔΕ ΧΡΩΣΤΑΜΕ, ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΜΕ, ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ
Σύνταγμα: ‎15 Ιουνίου ‎2011  μετά τα ασφυξιογόνα
Φωτο: Κώστας Παπαντωνόπουλος